Grey SEO?
Staram się jak mogę, żeby System był wartościowy dla użytkowników i wyszukiwarek. Jednak według Google wyszelkie metody automatycznego pozyskiwania linków to tzw. “black hat”, czyli techniki zabronione.
Przystępując do systemu ryzykujemy więc, że Google się o nim dowie i np. wyindeksuje katalogi, przez co spadną pozycje stron, do których prowadziły z nich linki.
Zastanawiam się, jak mogę podnieść wartość katalogów nie tylko “w oczach” algorytmu Google, ale również w oczach zespołu Google Search Quality Team i użytkowników.
Na pewno obdarzenie linków wychodzących atrybutem rel=”nofollow” byłoby w 100% zgodne z polityką wyszukiwarek, ale nie o to w Systemie chodzi
Myślę że niedługo (nie odrazu, ale po pewnym czasie od startu) wprowadzona zostanie możliwość moderowania katalogów przez właścicieli. Będzie można usuwać źle zakwalifikowane lub naruszające regulamin wpisy. Autorzy tych wpisów otrzymywać będą ostrzeżenia, a jeżeli systuacja się powtórzy - zostaną wykluczeni z Systemu.
Co o tym myślicie?
Jakie jeszcze macie pomysły, żeby System był bardziej “white hat”?
Bo na razie to mamy chyba grey SEO…
Tags: black hat, black seo, google, grey seo, linkowanie, nofollow, pozycjonowanie, seo, white hat, white seo
November 22nd, 2008 at 8:05 pm
“wprowadzona zostanie możliwość moderowania katalogów przez właścicieli. Będzie można usuwać źle zakwalifikowane lub naruszające regulamin wpisy. Autorzy tych wpisów otrzymywać będą ostrzeżenia, a jeżeli systuacja się powtórzy - zostaną wykluczeni z Systemu.” tzn.właściciel katalogu będzie mógł karać autorów wpisów nawet jeśli nie słusznie właściciel katalogu uznał to za niewłaściwe?
November 23rd, 2008 at 12:48 pm
Niezupełnie - oczywiście przed “banem” najpierw sam zapoznam się z sytuacją, bo może być np. tak jak obawiał się Krzysztof - że jeden tag pasuje do kilku kategorii, wtedy jest to wina Systemu a nie blogera.
Generalnie chodzi mi o to, żeby właściciele katalogów mieli możliwość pewnej władzy nad nimi i żeby też w pewnym sensie czuli się za nie odpowiedzialni - a nie tylko zdawali się na moc lub niemoc algorytmu.
Jest to ważne, bo np. jeżeli w katalogu wyświetlają się reklamy kontekstowe lub PP, to jeżeli będą tam niestosowne wpisy - właściciel katalogu może “wylecieć” z PP za te treści :/
January 14th, 2009 at 10:47 pm
No jak Zen Vantalye się zainteresował systemem to lepiej dobrze go zabezpieczyć
A najlepiej wciągnij go do projektu
Zen - bez urazy